Mogan Gh.L., Butilă E.V., Buzdugan I.D. Proiectarea reductoarelor cilindrice. Universitatea Transilvania din Brașov

 

Anexa.9.1 Recomandări pentru proiectarea de ansamblu (ex. pentru RCil H)

 

Secțiunea principală a RCil H

 

Vederea principală a RCil H 

  

 

Obs.

a. pentru RCil V se vor respecta recomandările din această anexă, personalizate pentru soluțiile constructive ale acestora;

b. alte soluții constructive sunt prezentate în anexele: Anexa.1.1.2.1, Anexa.1.1.2.2, Anexa.1.1.2.3.

Recomandări privind valorile unor parametri constructivi

Parametrul

Denumire

Valoarea

recomandată

Observații

g1

Grosimea peretelui carcasei

8…12 mm

Se determină în funcție de procedeul tehnologic de obținere a carcasei; valoarea recomandată este pentru carcasele din oțel turnate

g2

Lățimea flanșei capacului

12…17 mm

Se adoptă în funcție de dimensiunea filetului șurubului de fixare; pentru șuruburi de M6 se adoptă valori inferioare; pentru șuruburi de M8 se adoptă valori superioare

g3

Grosimea peretelui flanșei capacului

6…8 mm

Se adoptă din considerente tehnologice; valori mici pentru forțe axiale reduse; valori mari pentru forțe axiale mărite

g4

Înălțimea proeminenței de așezare a capacului

2…4 mm

Se adoptă din considerente tehnologice privind prelucararea prin așchiere a suprafețelor de așezare a flanșelor capacelor

g5

Grosimea ramelor de rigidizare din zona lagărelor

24…30 mm

Se determină din considerente al gabaritului impus de dimensiunile piuliței sau capului șurubului precum și de acces a cheii de strângere a acestora

g6

Înălțimea ramelor în afara lagărelor

(1,5…2)g1

Se adoptă din considerente de rigidizare

g7

Înălțimea ramelor din zona  lagărelor

(3…5)g1

g8

Grosimea tălpii

(2…2,5)g1

x1

Distanța umărului arborelui de intrare/ieșire față de șuruburi

3…5 mm

Se adoptă din considerente de asigurare a montajului elementelor (roți de curea, semicuplaje) pe arbore fără ca acestea să intre în coliziune cu capetele șuruburilor de fixare a capacelor  

x2

Distanța de la roata cilindică carcasă

8…12 mm

Se adoptă din considerente gabaritului redus dar și de ungere corespunzătoare a angrenajului cilindric

y1

Distanța de la roată la carcasă

10…14 mm

Se adoptă din considerente gabaritului redus dar și de ungere corespunzătoare a angrenajului

y2

Distanța de aliniere a rulmenților față de interiorul carcasei

3…5 mm

Se adoptă din considerente de ungere corespunzătoare a rumenților

h1

Distanța de la roata dințată până la fundul carcasei inferioare

30…40 mm

Ungere corespunzătoare fără antrenarea impurităților depuse pe fundul carcasei inferioare

h2

Înălțimea de imersare a roții în ulei

2,5mn … 1/3dw2

Ungere corespunzătoare cu frecări reduse