Parametrul
|
Denumire
|
Valoarea
recomandată
|
Observații
|
g1
|
Grosimea
peretelui carcasei
|
8
12 mm
|
Se determină
în funcție de procedeul tehnologic de obținere a carcasei; valoarea
recomandată este pentru carcasele din oțel turnate
|
g2
|
Lățimea
flanșei capacului
|
12
17 mm
|
Se adoptă
în funcție de dimensiunea filetului șurubului de fixare; pentru șuruburi de
M6 se adoptă valori inferioare; pentru șuruburi de M8 se adoptă valori
superioare
|
g3
|
Grosimea
peretelui flanșei capacului
|
6
8 mm
|
Se adoptă
din considerente tehnologice; valori mici pentru forțe axiale reduse;
valori mari pentru forțe axiale mărite
|
g4
|
Înălțimea
proeminenței de așezare a capacului
|
2
4 mm
|
Se adoptă
din considerente tehnologice privind prelucararea prin așchiere a
suprafețelor de așezare a flanșelor capacelor
|
g5
|
Grosimea
ramelor de rigidizare din zona lagărelor
|
24
30 mm
|
Se
determină din considerente al gabaritului impus de dimensiunile piuliței
sau capului șurubului precum și de acces a cheii de strângere a acestora
|
g6
|
Înălțimea
ramelor în afara lagărelor
|
(1,5
2)g1
|
Se adoptă
din considerente de rigidizare
|
g7
|
Înălțimea
ramelor din zona lagărelor
|
(3
5)g1
|
g8
|
Grosimea
tălpii
|
(2
2,5)g1
|
x1
|
Distanța
umărului arborelui de intrare/ieșire față de șuruburi
|
3
5 mm
|
Se adoptă
din considerente de asigurare a montajului elementelor (roți de curea,
semicuplaje) pe arbore fără ca acestea să intre în coliziune cu capetele
șuruburilor de fixare a capacelor
|
x2
|
Distanța
de la roata cilindică carcasă
|
8
12 mm
|
Se adoptă
din considerente gabaritului redus dar și de ungere corespunzătoare a
angrenajului cilindric
|
y1
|
Distanța
de la roată la carcasă
|
10
14 mm
|
Se adoptă
din considerente gabaritului redus dar și de ungere corespunzătoare a
angrenajului
|
y2
|
Distanța
de aliniere a rulmenților față de interiorul carcasei
|
3
5 mm
|
Se adoptă
din considerente de ungere corespunzătoare a rumenților
|
h1
|
Distanța de
la roata dințată până la fundul carcasei inferioare
|
30
40 mm
|
Ungere
corespunzătoare fără antrenarea impurităților depuse pe fundul carcasei inferioare
|
h2
|
Înălțimea
de imersare a roții în ulei
|
2,5mn
1/3dw2
|
Ungere
corespunzătoare cu frecări reduse
|