Poz.
|
Denumire
|
Funcții, construcție și montaj
|
1
|
Arbore de intrare cu pinion cilindric
|
Transmite momentul de torsiune
de la elementul (semicuplaj, roată de curea etc.) montat pe tronsonul de
cap prin asamblarea cu pană paralelă la roata cilindrică 10; transmite
componentele forței din angrenajul
cilindric la rulmenții radial-axiali, pentru ambele sensuri de rotație
|
2, 8, 13
|
Pană paralelă
|
Transmite momentul de torsiune. Are formă și dimensiuni standardizate (Anexa.8.1.2)
|
3, 12
|
Garnitură manșetă de rotație
|
Asigură etanșarea (separarea)
mediului interior cu atmosferă de ungere (cu ulei) de mediul exterior cu
praf și/sau alte impurități în
timp ce arborele se rotește. Se
montează cu buza spre interior asigurând, cu precădere, etanșarea de la interior spre
exterior. Se folosesc pentru
viteze periferice de până la 10 m/s, la temperaturi de la 300C
până la 2000C și la diferențe de presiuni între
spațiile etanșate de mai puțin 0,05 MPa. Au forme și
dimensiuni standardizate (Anexa.12.2.1)
|
4, 11
|
Capac lateral de intrare/ieșire
|
Susține garnitura manșetă de
rotație; transmite forța axială de la rulment la carcasă prin intermediul
șuruburilor de fixare; formează etanșare fixă cu subansamblul carcasă printr-un inel (garnitură) de etanșare
din carton presat sau din material moale (aluminiu sau cupru)
|
5, 7
|
Rulment radial-axial cu role conice
|
Susține arborele de intrare/ieșire în mișcare de rotație și
transmite forțele radială și axială spre subansamblul carcasă. Structura
și dimensiunile se iau din catalogul producătorului (Anexa.4.3.1.3)
|
6,17
|
Capac lateral orb
|
Transmite forța axială de la
rulment la subansamblul carcasă prin intermediul șuruburilor de fixare; formează
etanșare fixă cu subansamblul
carcasă printr-un inel (garnitură)
de etanșare din carton presat sau din material moale (aluminiu sau cupru)
|
9,19
|
Carcasă inferioară/superioară
|
Cele două carcase se
asamblează încă din faza de prelucrare a alezajelor și formează un
subansamblu prin intermediul
știfturilor de poziționare și șuruburilor de fixare
|
10
|
Roata dințată cilindrică cu dantură înclinată
|
Transmite forța din angrenajul
cilindric la arborele de ieșire 14 prin asamblare cu pană paralelă 8
|
14
|
Arbore de ieșire
|
Transmite momentul de torsiune și susține roata
dințată cilindrică cu dantură înclinată
|
15
|
Distanțier
|
Asigură fixarea axială a roții dințate cilindrică;
transmite forța axială de la roata cilindrică la rulmentul adiacent
|
16
|
Șurub cu cap hexagonal cu filet până sub cap
|
Asigură strângerea capacelorlaterale în vederea preluării
forțelor axiale și menținerii etanșărilor fixe. Au forme și dimensiuni
standard (Anexa.9.8.1)
|
17
|
Suport rulmenți
|
Preia forțe radiale
|
19
|
Inel O
|
Aisigură etanșarea fixă
|
21
|
Capac de vizitare
|
Permite în urma demontării
vizualizarea elementelor din interior în vederea detectării unor defecte sau a cauzelor unor
funcționări necorespunzătoare.
|
22
|
Știft cilindric
|
Asigură menținerea aceleiași
poziții relative dintre carcasele inferioară 9 și superioară 20 la
prelucrarea alezajelor rulmenților și la montările repetate. Are formă și dimensiuni standard (Anexa.11.2.4.2)
|
23
|
Dop de golire
|
Permite golirea uleiului (Anexa.11.2.1.2)
|
24
|
Garnitură plată de etanșare
|
Împiedică scurgerea uleiului
prin zona asamblării filetate a dopului de golire 23 din carcasa inferioară 9.
Se execută din material moale (aluminiu, cupru)
|
25
|
Jojă pentru nivel de ulei
|
Permite urmărirea la montaj și în exploatare a nivelului
uleiului (Anexa.11.2.2.1)
|
26, 28
|
Șurub cu cap hexagonal
|
Asigură strângerea carcaselor
inferioară 9 și superioară 20 în
vederea asigurării unei rigidități mărite a subansamblului carcasă, în special, în zona lagărelor și
menținerii etanșeității prin contact direct în zona planului de separație. Are formă și dimensiuni standard (Anexa.9.8.1)
|
27
|
Piuliță hexagonală
|
Strângerea asamblărilor filetate (Anexa.9.8.2)
|
29
|
Inel de ridicare
|
Permite transportul reductorului la montaj și
pentru reparații (Anexa.11.2.4.1)
|
30
|
Bușon de aerisire
|
Asigură egalizarea presiunii
atmosferice din exterior cu presiunea atmosferei de ungere din interior
care în timpul funcționării poate crește datorită creșterii temperaturii
uleiului și dacă nu ar exista posibilitatea de aerisire s-ar forța
garniturile de etanșare (Anexa.11.2.1.1)
|