Mogan Gh.L. Buzdugan I.D.
Proiectarea dispozitivelor de remorcare auto. Universitatea Transilvania din Brașov |
|||||||||
Subcap.6.6 Proiectarea legăturii 10-11 (îmbinare sudată) |
|||||||||
A.
Schema de încărcare și date de proiectare
Forțele exterioare: FX, FY, FZ acționează la distanțele Lc (Ex.3.1)
), X1, Z1 (Ex.1.2.2), h6 (Ex.4.1)
a și g (Ex.5.1);
se calculează momentele în
centrul profilului pătrat (Calc.0):
MX10 = FY (Lc+Z1), MY10 = FX (Lc +Z1) + FZ (X1 +h6/2+a+2g), MZ10 = FY (X1 +h6/2+a+2g). Restricții
dimensionale: se
îmbină prin sudare flanșa 10 cu bară centrală 11 cu dimensiunile Lf
, g (Ex.6.5)
și, respective, h11, t11 (Ex.6.1);
Restricții de funcționare: temperatura, T = (-30
40) oC;
mediu de lucru exterior cu umezeală avansată. Restricții
constructive: materiale
sudabile pentru elementele 10 și 11. B. Alegerea
materialului și tratamentului termic
Elementele 10 și 11 sunt proiectate, considerând oțeluri
sudabile (Anexa.M.01). Aceste oțeluri nu se tratează termic înainte de sudare; după sudare
subansamblul se poate supune unei operației de recoacere de detensionare.
Pentru oțelurile adoptate în vederea calculelor se vor reține tensiunile
limită de curgere s02 și
rezistențele la rupere sr.
C. Proiectarea
formei constructive Model constructiv Caracteristici și
restricții constructive -
se
recomandă ca grosimea cordonului de sudură a să fie mai mică decât grosimile peretelui țevii, t11 și flanșei 10, g (a
< min( t11, g); -
se
impune asigurarea perpendicularității celor două elemente; -
se va
executa sudură de colț după contur închis (profil dreptunghiular). D. Model
de calcul, dimensionare și verificare
E. Proiectarea
formei tehnologice
|