Mogan Gh.L. Buzdugan I.D.
Proiectarea dispozitivelor de remorcare auto. Universitatea Transilvania din Brașov |
|||||||
Subcap.4.4 Proiectarea legăturii 6-7 (îmbinare sudată) |
|||||||
A.
Schema de încărcare și date de proiectare
B. Alegerea
materialului și tratamentelor termice Elementele
6 și 7 au fost proiectate considerând oțeluri sudabile (Ex.4.3). Aceste oțeluri nu se tratează termic înainte de sudare;
după sudare subansamblul se poate supune unei operației de recoacere de
detensionare. Pentru oțelurile adoptate în vederea calculelor se vor reține
tensiunile limită de curgere s02 și rezistențele la rupere sr.
C. Proiectarea
formei constructive Model constructiv Caracteristici și
restricții constructive -
se
recomandă ca grosimea cordonului de sudură a să fie mai mică decât grosimile t6 și t7
ale pereților țevilor cu profil pătrat (a < min(t6, t7)); -
se
impune asigurarea perpendicularității celor două elemente; - se va
executa sudură de colț după contur închis (pătrat). D.
Model de calcul, dimensionare și
verificare Modelul de calcul este similar cu modelul
de calcul din Subcap.3.5.
Date de calcul -
despre
încărcare: FXs = FZ, FYs = FX, FZs = FY, ; MXs = MZ7; MYs = MX7; MZs = MY7;
-
despre forme și dimensiuni: cordonul
de sudură are la interior forma pătrat cu latura, h = h7; - despre materiale:
σ02 tensiunea limită de curgere; c = 2
3
- coeficientul de siguranță; σat = σ02/c tensiunea admisibilă la
tracțiune; τafs = (0,6
0,7)σat - tensiunea admisibilă la forfecare a sudurii.
Dimensionare Conform ferestrei de calcul Calc.3.5.1 se determină grosimea cordonului de sudură, anec;
se
adoptă a > anec, o valoare întreagă
superioară. Proiectarea
formei tehnologice
|