Fer. RUL-S.0 Soluţii constructive de montaje cu rulmenţi
specifice transmisiillor autovehiculelor |
1. Subansamblul reductor central-diferenţial I Momentul de torsiune Mt se transmite de la flanşa de intrare 1, prin canelură la arborele cu pinion conic 5, prin angrenare la roata conică 16, prin frecare prin asamblarea cu şuruburi montate cu joc la subansamblul portsatelit 14, prin braţul portsatelit 8 la pinioanele satelit 9, prin angrenare la roţile dinţate conice centrale 12, prin asamblările canelate la arborii planetari 23, respectiv 23' asupra cărora acţionează momentele rezistente Mts şi respectiv Mtd. Forţa axială exterioară Fa1 se transmite de la flanşa de intrare 1, prin inelul distanţier 20, prin rulmentul radial axial cu role conice 3 şi prin suportul 17 la subansamblul carcasa compus semicarcasele 7 şi 7' asamblate cu şuruburi montate cu joc. Forţa axială Fa5 (egală şi de sens opus cu forţa radială Fr16) ce acţionează asupra pinionului conic al arborelui 5 se transmite prin rulmentul radial-axial cu role conice 3', prin suportul 17 şi prin şaibele Grower 18 şi şuruburile montate cu joc 19 la subansamblul carcasă compus semicarcasele 7 şi 7' asamblate cu şuruburi montate cu joc. Forţa axială Fa16 (egală şi de sens opus cu forţa radială Fr5) ce acţionează asupra roţii conice 16 se transmite prin semicarcasa subansamblului portsateliţi 14, prin rulmentul radial-axial cu role conice 10' la subansamblul carcasă compus semicarcasele 7 şi 7' asamblate cu şuruburi montate cu joc. Forţa radială Fr5 (egală şi de sens opus cu forţa axială Fa16) ce acţionează asupra pinionului conic al arborelui 5 se transmite prin rulmenţii radial-axiali cu role conice 3' şi 3, prin suportul 17 la subansamblul carcasă compus semicarcasele 7 şi 7' asamblate cu şuruburi montate cu joc. Forţa radială Fr16 (egală şi de sens opus cu forţa axială Fa5) ce acţionează asupra roţii conice 16 se transmite prin asamblarea cu şuruburi montate cu joc şi la semicarcasa 14 şi prin rulmenţii radial-axiali cu role conice 10 şi 10' la subansamblul carcasă compus semicarcasele 7 şi 7' asamblate cu şuruburi montate cu joc. Forţele axiale Fa9 ce acţioneză asupra roţilor dinţate centrale conice 9, se transmite prin cuzineţii 11 respectiv 11' (lagăre axiale hidrodinamice) la subansamblul portsatelit 14 (compus din două părţi asamblate cu şuruburi montate cu joc). Forţele radiale Fr9 ce acţionează asupra roţilor dinţate conice 9 se transmit prin carcasa subansamblului portsatelit 14 şi prin rulmenţii radial-axial cu role conice 10 şi 10' la subansamblul carcasă compus semicarcasele 7 şi 7' asamblate cu şuruburi montate cu joc. Arborele de intrare 5 este susţinut de un sistem de lagăruire cu un lagăr conducător (care preia forţe radiale şi axiale īn ambele sensuri) compus din doi rulmenţi radial-axiali cu role conice 3 şi 3' montaţi īn O şi un lagăr care preia numai forţe radiale compus dintr-un rulment radial cu role cilindrice 6; reglarea jocului din montajul cu rulmenţi radial-axiali cu role conice 3 şi 3' se face prin intermediul piuliţei crenelate 2. Subansamblul portsateliţi 14 (cu carcasa compusă din două părţi asamblate cu şuruburi monate cu joc) ese sprijinit pe un sistem de lăgăruire compus din două lagăre cu cāte un rulment radial-axial cu role conice (10, 10') care preiau forţe radiale şi axiale īntr-un singur sens; rulmenţii radial-axiali cu role conice 10 şi 10' sunt montaţi īn X şi se pot regla prin intermediul distanţierelor 13. Reglarea jocului din angrenajul pinion conic 5 - roata16 se face prin intermediul inelelor distanţier 4.
2. Subansamblul reductor central-diferenţial II Momentul de torsiune Mt se transmite de la flanşa de intrare 1, prin canelură la arborele cu pinion conic 7, prin angrenare la roata conică 19, prin frecare prin asamblarea cu şuruburi montate cu joc 15 la carcasa diferenţialului 14, prin diferenţial la arborii planetari 11, respectiv 11' asupra cărora acţionează momentele rezistente Mts şi respectiv,Mtd. Forţa axială exterioară Fa1 se transmite de la flanşa de intrare 1, prin inelul distanţier 23, prin rulmentul radial axial cu role conice 4, prin suportul 5, carcasa diferenţialului 13 şi prin asamblarea cu şuruburi montate cu joc 20 la carcasa punţii 8. Forţa axială Fa7 (egală şi de sens opus cu forţa radială Fr19) ce acţionează asupra pinionului conic al arborelui 7 se transmite prin rulmentul radial-axial cu role conice 4', prin suportul 5, prin şaibele Grower şi prin prezoanele montate cu joc 20 la carcasă 13 şi carcasa punţii 8. Forţa axială Fa19 (egală şi de sens opus cu forţa radială Fr7) ce acţionează asupra roţii conice 19 se transmite prin şuruburile 15 la carcasa 13, prin rulmentul radial-axial cu role conice 12', prin capacul 25, prin şuruburile 18, la carcasa 13. Forţa radială Fr7 (egală şi de sens opus cu forţa axială Fa19) ce acţionează asupra pinionului conic al arborelui 9 se transmite prin rulmenţii radial-axiali cu role conice 4' şi 4, prin suportul 5 la carcasa 13. Forţa radială Fr19 (egală şi de sens opus cu forţa axială Fa7) ce acţionează asupra roţii conice 19 se transmite prin asamblarea cu şuruburi montate cu joc 15 şi la carcasa diferenţialului 14 şi prin rulmenţii radial-axiali cu role conice 12 şi 12' la carcasa 13. Arborele de intrare 7 este susţinut de un sistem de lagăruire cu două lagăre cu cāte un rulment radial-axial cu role conice (4 şi 4'); reglarea jocului din montajul cu rulmenţi radial-axiali cu role conice 4 şi 4' montaţi īn O se face prin intermediul piuliţei crenelate 2 asigurată cu cuiul spintecat 24. Reglarea jocului din angrenajul pinion conic 7 - roata19 se face prin intermediul inelelor distanţier 6, 9 şi 17. Carcasa diferenţialului 19 este susţinută de două lagăre cu rulmenţii radial-axiali cu role conice 12 şi 12' montaţi īn X; reglarea jocului di montajul cu rulmenţi se face prin inelele distanţiere 9 şi 17.
3. Subansamblul arbore cotit Forţa axială exterioară Fa1 se transmite de la rotorul 1, prin asamblarea pe con la arborele cotit 2, prin piuliţa canelată 3, prin rulmentul radial cu role cilindrice 7, prin capacul 6 la blocul motor 9. Forţa axială exterioară Fa2 se transmite de la roata de curea 12, prin butucul pinionului 11, prin inelul interior al rulmentului radial cu role cilindrice 10, prin deflectorul 15, prin arborele cotit 2, prin deflectorul 8, prin rulmentul radial cu role cilindrice 7, prin capacul 16, prin şuruburile montate cu joc 4, prin capacul 6, prin şuruburile montate cu joc 5 la blocul motor 9. Forţa radială Fr se transmite de la bielă prin cuzinet la arborele cotit 2 şi prin rulmenţii radiali cu role cilindrice 7 şi 10 la blocul motor 9.
4. Cutia de distribuţie īn două trepte Forţa axială Fa1 se transmite prin roata dinţată 44, prin cuzinetul 41 (lagărul axial hidrodinamic), prin inelul interior al rulmentului radial cu role cilindrice 9, prin rulmentul radial cu bile 5, prin distanţierul 4, prin capacul 6, prin şuruburile 3 la carcasa 8. Forţa axială rezultantă Fa2 - Fa1 (Fa2 > Fa1) se transmite prin arborele 32, prin piuliţa canelată 40, prin rulmentul radial cu bile 36 , prin inelul exterior al rulmentului radial cu role cilindrice 34 la carcasa 8. Forţa axială Fa3 se transmite de la flanşa 20, prin piuliţa crenelată 21, prin arborele 19, prin pinionul cilindric 45, prin rulmentul radial cu bile 18, prin carcasa 24 şi prin asamblarea cu şuruburi montate cu joc la carcasa 11. Forţa axială Fa4 se transmite de la flanşa 26, prin inelul interior al rulmentului radial cu role cilindrice 31, prin arborele 32, prin inelul interior al rulmentului radial cu role cilindrice 34, prin rulmentul radial cu bile 36, prin capacul 37, prin şuruburile 38 la carcasa 8. Forţa radială Fr1 se transmite de la roata dinţată 44, prin rulmentul radial cu ace 10, prin arborele 1, prin rulmenţii radiali cu role cilindrice 9 şi 13 la subansamblul format din carcasele 8 şi 11. Forţa radială Fr2 se transmite de la roata dinţată cilindrică, prin arborele 32, prin rulmenţii radiali cu role cilindrice 31 şi 34 la subansamblul format din carcasele 8 şi 11.
5. Subansamblul arbore cotit (demontabil) Forţa axială Fa1 se transmite de la flanşa 12, prin distanţierul 11, prin rulmentul radial cu bile 17, prin inelul elastic de tip alezaj 18 la blocul motor 9. Forţa axială Fa2 se transmite de la butucul 1, prin inelul interior al rulmentului radial cu role cilindrice 21, prin subansamblul arbore cotit, prin rulmentul radial cu bile 17, prin inelul elastic de tip alezaj 16 la blocul motor 9. Forţa axială Fr se transmite de la bielă, prin rulmentul radial cu ace 4, prin subansamblul arbore cotit, prin rulmenţii radiali cu role cilindrice 21, 6, 8 şi rulmentul radial cu bile 17 la blocul motor 9.
|