Mogan Gh.L. Buzdugan I.D.
Proiectarea dispozitivelor de remorcare auto. Universitatea Transilvania din Brașov |
||||||
Ex.6.8 Verificarea legăturilor
11-12, 11-12’ (asamblări cu bolț) cu MDESIGN
|
||||||
1. DATE
DE INTRARE ȘI REZULTATE |
||||||
Date
de intrare Date
despre geometrie Date
despre încărcare Date despre materialul bolțului Date
despre materialul furcii Date
despre materialul tirantului Rezultate Date despre
rezistențe și tensiuni (presiuni) admisibile Semnificații - Material Data: Rm – rezistența la rupere a materialului (Ultimate Strength) pentru bolt (for Crossbolt)/pentru furcă (for Fork)/pentru tirant (for Pole), Re – rezistența la curgere pentru materialul tirantului (for Pole). - Allowable Loadings (tensiuni (presiuni) admisibile): σbzul – tensiunea admisibilă la încovoiere (Allowable Bending Stress), τvorth – tensiunea admisibilă la forfecare (Allowable Shear Stress), pzul – presiunea admisibilă de suprafață (Allowable Surface Pressure) pentru bolt (for Crossbolt)/pentru furcă (for Fork)/pentru tirant (for Pole). Rezultate Date despre
rezistențe și tensiuni (presiuni) admisibile Semnificații - Material Data: Rm – rezistența la rupere a materialului (Ultimate Strength) pentru bolt (for Crossbolt)/pentru furcă (for Fork)/pentru tirant (for Pole), Re – rezistența la curgere pentru materialul tirantului (for Pole). - Allowable Loadings (tensiuni (presiuni) admisibile): σbzul – tensiunea admisibilă la încovoiere (Allowable Bending Stress), τvorth – tensiunea admisibilă la forfecare (Allowable Shear Stress), pzul – presiunea admisibilă de suprafață (Allowable Surface Pressure) pentru bolt (for Crossbolt)/pentru furcă (for Fork)/pentru tirant (for Pole). Date despre
tensiuni efective Semnificații - Building Case (Cazul constructiv)
-
Mb -
Momentul de încovoiere (Bending Moment), σbvorth – tensiunea de
încovoiere efectivă (Existing Bending
stress), τvorth – tensiunea de forfecare efectivă (Existing Shear
Stress), psvorth – presiunea medie pe suprafața de contact a bolțului
cu tirantul (Mean Surf. Pressure (Pole)),
pvorth – presiunea medie
pe suprafața de contact a bolțului cu furca (Mean Surf. Pressure
(Fork)). Date despre
coeficienții de siguranță efectivi Semnificații - Safeties (Coeficienți de siguranță), Building Case (Cazul constructiv), vezi mai sus. - Sb – coeficientul de siguranță pentru încovoiere (For Bending), St – coeficientul de siguranță pentru forfecare (For Shearing), Sps – coeficientul de siguranță pentru strivire a tirantului (For Surface Pressure (Pole)), Spg – coeficientul de siguranță pentru strivire a furcii (For Surface Pressure (fork)). Date generale
despre tensiunile din corpul tirantului Semnificații σw – tensiunea normală maximă din tirant în zona
bolțului (Max. Normal Stress), σwzul – tensiunea
normală admisibilă a materialului tirantului (Allowable Normal) |
||||||
2.
VERIFICĂRI |
||||||
Asamblarea
cu bolț a țevilor 5 și 6 se încadrează în Cazul constructiv 1
Verificarea rezistenței bolțului
la încovoiere σbvorh ≤ σbzul; 10,44 < 147 MPa (se verifică). sau Sb ≥ Sadm; 14,07 > 2 (se verifică). Verificarea rezistenței bolțului
la forfecare τvorh ≤ τbzul; 10,44 < 98 (se verifică). sau St ≥ Sadm; 35,19 > 2 (se verifică). Verificarea rezistenței la strivire în
contactul bolț-tirant psvorh ≤ pzul; 2,63 < 126 (se verifică). sau Sps ≥ Sadm; 48 > 2 (se verifică). Verificarea contactului bolț-furcă psvorh ≤ pzul; 2,63 < 126 (se verifică). sau Spg ≥ Sadm; 48 > 2 (se verifică). Obs. Sadm reprerzintă coeficientul de siguranță admisibil (s-a adoptat, Sadm = 2). Verificarea tirantului σw
≤ σwzul 2,39 < 117,5 (se verifică) |