Mogan Gh.L. Buzdugan I.D.
Proiectarea dispozitivelor de remorcare auto. Universitatea Transilvania din Brașov |
||||||
Ex.4.7 Verificarea legăturii 5-6
(asamblare cu bolț) cu MDESIGN |
||||||
1. DATE
DE INTRARE ȘI REZULTATE |
||||||
Date de intrare Date
despre geometrie Date
despre încărcare Date despre materialul bolțului Date
despre materialul furcii Date
despre materialul tirantului Rezultate Date despre
rezistențe și tensiuni (presiuni) admisibile Semnificații - Material Data: Rm – rezistența la rupere a materialului (Ultimate Strength) pentru bolt (for Crossbolt)/pentru furcă (for Fork)/pentru tirant (for Pole), Re – rezistența la curgere pentru materialul tirantului (for Pole). - Allowable Loadings (tensiuni (presiuni) admisibile): σbzul – tensiunea admisibilă la încovoiere (Allowable Bending Stress), τvorth – tensiunea admisibilă la forfecare (Allowable Shear Stress), pzul – presiunea admisibilă de suprafață (Allowable Surface Pressure) pentru bolt (for Crossbolt)/pentru furcă (for Fork)/pentru tirant (for Pole). Date despre
tensiuni efective Semnificații - Building Case (Cazul constructiv)
-
Mb -
Momentul de încovoiere (Bending Moment), σbvorth – tensiunea de
încovoiere efectivă (Existing Bending
stress), τvorth – tensiunea de forfecare efectivă (Existing Shear
Stress), psvorth – presiunea medie pe suprafața de contact a
bolțului cu tirantul (Mean Surf. Pressure (Pole)), pvorth
– presiunea
medie pe suprafața de contact a bolțului cu furca (Mean Surf.
Pressure (Fork)). Date despre
coeficienții de siguranță efectivi Semnificații - Safeties (Coeficienți de siguranță), Building Case (Cazul constructiv), vezi mai sus. - Sb – coeficientul de siguranță pentru încovoiere (For Bending), St – coeficientul de siguranță pentru forfecare (For Shearing), Sps – coeficientul de siguranță pentru strivire a tirantului (For Surface Pressure (Pole)), Spg – coeficientul de siguranță pentru strivire a furcii (For Surface Pressure (fork)). Date generale
despre tensiunile din corpul tirantului Semnificații σw
– tensiunea
normală maximă din tirant în zona bolțului (Max. Normal Stress),
σwzul – tensiunea normală admisibilă a materialului tirantului
(Allowable Normal) |
||||||
2. VERIFICĂRI |
||||||
Asamblarea
cu bolț a țevilor 5 și 6 se încadrează în Cazul constructiv 1
Verificarea rezistenței bolțului
la încovoiere σbvorh ≤ σbzul; 24,96 < 147 MPa (se verifică). sau Sb ≥ Sadm; 5,89 > 2 (se verifică). Verificarea rezistenței bolțului
la forfecare τvorh ≤ τbzul; 8,32 < 98 (se verifică). sau St ≥ Sadm; 11,78 > 2 (se verifică). Verificarea rezistenței la strivire în
contactul bolț-tirant psvorh ≤ pzul; 9,8 < 126 (se verifică). sau Sps ≥ Sadm; 12,86 > 2 (se verifică). Verificarea contactului bolț-furcă psvorh ≤ pzul; 9,8 < 126 (se verifică). sau Spg ≥ Sadm; 12,86 > 2 (se verifică). Obs. Sadm reprerzintă coeficientul de siguranță admisibil (s-a adoptat, Sadm = 2). Verificarea tirantului σw ≤ σwzul 12,5 < 117,5 (se verifică). Semnificații σbvorth – tensiunea de încovoiere efectivă; τvorth – tensiunea de forfecare efectivă; psvorth – presiunea medie pe sprafața de contact a bolțului cu tirantul; pgvorth – presiunea medie pe sprafața de contact a bolțului cu furca; Sb – coeficientul de siguranță efectiv pentru încovoiere; Sb – coeficientul de siguranță efectiv pentru forfecare; Sps – coeficientul de siguranță efectiv pentru strivirea bolț-tirant; Spg – coeficientul de siguranță efectiv pentru strivirea bolț-furcă; Sadm - coeficientul de siguranță admisibil la strivire (s-a adoptat Sadm = 2) |